دیدبان

سیطره کامل ارتش عراق بر موصل/ چچنی‌های داعش نوک پیکان حمله + نقشه و تصاویر

سیطره کامل ارتش عراق بر موصل/ چچنی‌های داعش نوک پیکان حمله + نقشه و تصاویر

به گزارش گروه رصد تروریسم «دیدبان»؛ نیروهای ارتش و پلیس عراق ساعتی پیش «بازار قدیم» بخش غربی موصل را بطور کامل از تروریستهای تکفیری داعش پاکسازی کردند. این در حالیست که وزارت دفاع عراق خبر از آزادسازی و پاکسازی کامل موصل داده است.
 گفته می‌شود کمتر از ۲۰۰ نفر از عناصر داعش که بخشی از آن‌ها را اتباع عربستان سعودی، چچن، قزاقستان، تاجیکستان و ترکیه تشکیل می‌دهند در منطقه محدودی در محاصر قرار دارند.


بر اساس گزارش‌های می‌دانی از موصل و تصاویر منتشر شده از سوی عناصر خارجی داعش در موصل که در پوشش خبرنگار و فعال مدنی اقدام به انتشار اخبار از طریق توئی‌تر می‌کنند، اوضاع و احوال حاکی از این است که عمده کسانی که در صفوف اصلی و خط مقدم نبرد موصل تا آخرین نفس در حال جنگیدن هستند اصالتاً از اتباع قفقاز و آسیا مرکزی و چچن می‌باشند.


این در حالیست که روز گذشته «صلاح مژییف» رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری چچن در قالب یک کلیپ ویدئویی و طی اظهاراتی مشکوک اعلام کرده است درهای جمهوری چچن نسبت به نفوذ شیعه و وهابیت بسته خواهد شد.

«صلاح مژییف رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری چچن»


به گفته وی ایران از طریق مراکز فرهنگی خود کتب مذهب شیعه را ترویج می‌دهد، که در واقع تحریف مسیر درست اسلام می‌باشد. اینکه وی؛ وهابیت و اسلام را در کنار یکدیگر قرار داده است و صراحتاً اظهار کرده که «شیعه و وهابیت هیچ امکانی برای تبدیل شدن به یک جریان موثر در چچن نخواهند داشت» نشان از طرح سناریو‌های خطرناک در منطقه آسیای میانه دارد.


این اظهارات در حالی منتشر شده است که تمامی برآورد‌ها حکایت از نقل مکان داعش از سوریه و عراق به افغانستان، قفقاز و جمهوری‌های جدا شده از شوروی سابق خصوصاً تاجیکستان و ازبکستان دارد که از آن به عنوان یک سناریوی جایگزین برای انتقال و توزیع بحران نام برده می‌شود.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه